Friday, November 30, 2012

Ferskingen: Dag 3.




I gårsdagens dagbok håpet jeg på umiddelbar bedring. Det er derfor deilig å kunne si at jeg fikk det i dag. I dag var det mange fine forestillinger. I dag var det en del barneforestillinger,  det var tid for å være litt barnslig. Noe jeg og Joachim utnyttet til det fulle, bare spør jentene..

Den første forestillingen vi skulle se var Bror. Her skulle unge hip-hopere innta Norges andre stolthet etter brunosten, nemlig operaen. Dette trodde jeg skulle bli kjempe fett.  Jeg forberedte meg på å få se masse saltoer med helskru. Dessverre ble det lite av det og jeg ble ikke kjempe engasjert. Jeg satt å lurte på hvorfor de danset rundt med skjold.

Etter Bror gikk ferden videre til Dramatikens hus. Siden det var en god stund siden jeg hadde fått en skikkelig opptur hadde jeg egentlig ingen forventninger, derfor var Minnens Museum en skikkelig stor opptur. Dette var en sterk historie som jeg satte utrolig stor pris på. Dette var en kjempefin forestilling, men også litt små trist, definitivt en opptur.

Så begynte barnslighetene, Faust for kids sto for tur. Her må jeg gi masse creds til skuespillerne, så skikkelig ekstremt flinke de var. Handlingen var ond, men en skikkelig fin og morsom barneforestilling. Det var deilig å være et barn igjen. Få litt barnehumor.

Det var mange forestillinger i dag, så det gikk slag i slag. Neste barnslighet var ”Om bare rosa kunne trylle.” Her var barnslighetene titusen ganger høyere enn det de var på ”Faust for kids”. Dette var seriøst overdrevent. Denne humoren holdt jeg på med i barnehagen, MEN det var artig se det igjen, i tillegg var det gøy å le sammen med Joachim over hvor overdrevent dette faktisk var.

Dagens siste forestilling var Bartolomeo. Den var helt grei, men det gikk litt for sakte etter min mening, men når melposene kom fram ble det fart på sakene og det tok skikkelig av. Da så jeg faktisk hvor innøvd dette var. Dette var danseskilzz på høyeste nivå!

Dag 3 var alt i alt en skikkelig opptur. Masse morsomme/kule forestillinger. Det er slike dager ferskingen liker. Vi håper dag 4 blir like bra!

No comments:

Post a Comment